Umělá inteligence se v poslední době skloňuje ve všech pádech. Jak by také ne, ona totiž začíná hýbat světem. Některými obory už nějaký ten pátek hýbe. Na plné obrátky jede třeba v autobazaru AAA Auto, kde se plně zapojuje do prodeje ojetých vozů, a kde tuto činnost sleduje i Petr Vaněček.
AI v renomovaném autobazaru nejenom tvoří texty inzerátů, ale také vhodné inzeráty pomáhá vytipovávat. V callcentru pak odpovídá na textové dotazy a co nevidět bude přímo hovořit se zákazníky. „Vždycky jsme si zakládali na tom, že máme v callcentru stovky lidí, protože přímý kontakt je důležitý. Ale s nástupem umělé inteligence se to trochu změnilo. Je neuvěřitelně efektivní. První testy ukazují, že AI má výsledky na úrovni nejlepších lidí,“ řekl pro server iDnes.cz Petr Vaněček, spolugenerální ředitel AURES Holdings, jež provozuje AAA Auto, Mototechnu, Auto Diskont a Driveramu. A k tomu firmě šetří nemalé peníze. Umělá inteligence je totiž nejenom levnější, ale také výkonnější.
Navrch před konkurencí
Podle Petra Vaněčka se ale AI zapojuje i do samotného prodeje aut. Alokační model je schopen zajistit, že vůz pořízený třeba v Německu bude prodán tam, kde to bude nejvíce výhodné. Výsledkem je rychlejší obrat. Firma za tímto účelem dokonce vyvinula speciální software schopný v krátkých intervalech analyzovat trh a vyhodnocovat nabízené příležitosti. Ve srovnání s konkurencí je Autobazar AAA v tomto ohledu dost napřed. Se strojovým učením totiž společnost začala už v roce 2014, tedy v době, kdy byla AI v podobě, jak ji známe dnes, doslova v plenkách. Nebo se o ní alespoň tak nemluvilo. Dnes prodeje ve firmě přímo pohání. A je v tom velmi dobrá. Kombinace intenzivního využívání technologií, zejména strojového učení a analýzy velkých dat, pomáhají totiž společnosti optimalizovat ceny a předpovídat tržní trendy. To následně zpřesňuje a zrychluje obchodních rozhodnutí. To, že v AAA šlapou do AI, je zkrátka evidentní.